Tootefotograafia kursus on fotokursus.ee veebilehel olev õppematerjalide kogu, mis koosneb 11 peatükist, 66 alapeatükist ning enam kui 60-st näidispildist ja joonisest. Kursuse ostnud saavad enda kasutajakontoga sisse logida fotokursus.ee veebilehele, kus soetatud kursus neid juba ootamas on. Kursus ei aegu – kord soetatuna saab seda läbima asuda ükskõik millal ning taaslugeda täpselt siis, kui vaja.
1Kõigile, kel vaja tootefotosid
Tootefoto põhieesmärk on toodet müüa. Tootepildi tegemiseks on tuhandeid eri viise, sõltuvalt töö eesmärgist ja sõnumist, mida tellija soovib pildiga edastada. Fotograafi ülesandeks on kliendi, iseenda või ülemuse vajadustest aru saada ja jõuda soovitud lõpptulemuseni, mis toodet müüb. See kursus aitab sul tootefoto pildistamise ülesandest aru saada. Ja õpetab sind pildistama täpselt sellise tootefoto, mis müüb.
Fotokursus “Tootefotograafia” on kirjutatud kõigile neile, kellel on vaja teha tootefotosid. Ükskõik kas pead enda isiklikku blogi, müüd oma kasutatud asju internetis või vajad tootefotosid omaenda ettevõtte jaoks – see kursus juhib sind õigele teele. Sa saad teada millist tehnikat sul tootefotode jaoks vaja on ning jõuad kiirelt professionaalsete tulemusteni.
Tootefotograafia kursus ei eelda selle läbijalt eelteadmisi fotograafiast. Enamik siin kirjeldatud praktikatest, nippidest ja soovitustest on aru saadavad ka fotograafiat mitte tundvale inimesele. Kursusest maksimaalse kasu saamiseks soovitame siiski endale selgeks teha fotograafia põhitõed, sest stuudiofotosid pildistatakse ikkagi manuaalrežiimis. Põhitõed saad kiirelt selgeks siinsamas fotokursus.ee veebilehel oleva kursuse abil: “Fotograafia algkursus“.
2Tootefotograafia kui ettevõtluse osa
Tootefotograafia kursuse autor, profifotograaf Olev Mihkelmaa on pildistanud erinevatele Eesti ettevõtetele tuhandeid tootefotosid. Olles ise eduka fotoettevõtte juht, oskab Olev fotograafiat ka läbi ärimehe silmade vaadata ja õpetab seda ka kursuses. Tootefoto puhul ei ole pahatihti oluline mitte perfektsus ja piltide mitme päeva pikkune tuunimine vaid võimalikult efektiivne ja kiire töö – seda nii tootefotode pildistamisel kui ka nende järeltöötlustel. Tootefotograafia kursusel õpid sedagi.
Olev ei aja mulli vaid kirjutab asjadest väga konkreetselt täpselt ja selgelt. Alati n.ö to-the point. Kursuse viimane peatükk on pühendatud tootefotograafia ärilisele poolele. Seal kirjeldab Olev, mis on vaja teha selleks, et hobist kujuneks ettevõtlus. Samuti saad teada, milliseid küsimusi fotograaf tellijale esitama peab ja millist hinda oma töö eest küsida võiks.
3Testi enda teadmisi iga peatüki juures
Tootefotograafia algkursuse peatükid on varustatud testidega. Iga peatüki lõpus on test, mille täitmine on kursuse läbijale vabatahtlik. Valikvastustega testide tulemused saad teada kohe pärast testi esitamist. Nõnda saad enda teadmisi kontrollida ja olulisemaid fakte üle korrata.
4Kursuse sisukord
Kursuse sisukord:
- Sissejuhatus
- Tootefoto olemusest ja eesmärkidest
- Sissejuhatus
- Milleks on tootefotot vaja
- Tootefoto erinevad suunad
- Kontseptsiooni valik ja kliendi suunamine
- Optimaalsed lahendused pildistamiseks
- Fotokoti sisu
- Sissejuhatus
- Kaamera
- Objektiivid
- Statiivid, päästikud, peegeldid ja muu lisavarustus
- Filtrid
- Ostusoovitused
- Stuudiovarustus
- Sissejuhatus
- Milline ruum sobib stuudioks
- Stuudiovälgud
- Välkude varustus
- Foonid ja nende kinnitused
- Kaugjuhtimine
- Telgid ja tootepildistamise lauad
- Varustuse transport
- Ostusoovitused
- Pildistamine stuudios
- Sissejuhatus
- Eeltöö
- Erinevate materjalide iseloom
- Valguse tüübid, mida teeb softboks, mida vari
- Klassikalised valguslahendused
- Valguse mõõtmine ja välkude seadistamine
- Pildistamine väljaspool stuudiot
- Sissejuhatus
- Stuudio ülesseadmine
- Stuudiovälkude kasutamine õues
- Toodete pildistamine loomulikus keskkonnas, välguga või ilma?
- HDR tootefotos
- Alternatiivsed lahendused
- Stiili valikud. Valgel taustal pildist modelliga fotoni
- Sissejuhatus
- Kõige klassikalisem
- Keskkonnas pildistamine
- Detailifotod
- Toodete grupipildid
- Modellide kasutamine
- Kompositsioonist
- Sissejuhatus
- Mis on silmale sõbralik?
- Kompositsiooni põhitõed
- Et reegleid rikkuda, peab neid teadma
- Lihtne on ilus
- Fototöötlus
- Sissejuhatus
- Milline arvuti?
- Erinevad tarkvarad
- Kuidas olla efektiivne
- RAW ja jpg
- Croppimine
- Valguse korrigeerimine
- Värvustemperatuur
- Taustast välja lõikmaine
- Iluvigade parandamine
- Detailide asendamine ja lisamine
- HDR-i töötlus
- Erinevad resolutsioonid
- Arhiveerimine
- Tootefotograafia äriline pool
- Sissejuhatus
- Kõrvaltegevusena või põhitööna?
- Küsimused enne pildistamist
- Võta vastu ainult sulle sobivad tööd
- Fotograafi vastutus
- Kust tuleb hinnanumber
- Erinevad turunduskanalid
- Lõppsõna
5Soodsaim ja mugavaim võimalus alustada toodete pildistamisega
Sissejuhatusest lõppsõnani on “Tootefotograafia” kursuses pelgalt tekstimahtu 35 standardse A4 lehe jagu. Kui siia lisada seletustega varustatud ja teksti ilmestavad näidisfotod ning testid, olemegi saanud teadaolevalt korralikeima eestikeelse tootefotograafia käsitluse. Sama informatsiooni ja pildimaterjali kätkeva raamatu hind oleks mitmekordselt suurem. Samuti küündiks sama mahtu hõlmava traditsioonilise koolituse hind kaugelt üle 100€ piiri. Veebipõhine fotokursus on isegi enama sisu juures oluliselt soodsam!
See veebipõhine fotokursus on oma iseloomult õppematerjalide kogu. Justkui internetis olev õpperaamat, mida saad igal ajahetkel ükskõik kus lugeda.
!Mis formaadis see kursus on?
Tootefotograafia
€39.99
- 11 peatükki ja 66 alapeatükki
- Stuudiotehnika soovitused
- Testi omandatud teadmisi iga peatüki juures
- Kõik teadmised, mida on vaja alustada tootefotode pildistamisega